måndag 1 april 2013

Bt nyheterna 1 april 2013

God morgon bt :) ! Att börja dagen med migrän är inte det bästa när man jobbar med nyheter och dessutom är huvudansvarig redaktör. Men det gick bra ändå att mixtra ihop dagens innehåll. Som dag ska handla lite om hur man som bäst hjälper nyinkommna till biltjuv, hur man får in lite fler folk till spelet, om våra reporterar och skribenter. Och så har vi en nyhet här på nyheterna som kommer att avslöjas lite mer om senare. Naturligtvis Gårdagens bästa splerare :). Så varmt välkommen till bt nyheterna denna soliga dag här i Hälsingland.
========================================================================

Min dag på bt!

Min dag på bt ser ut som en dag på jobbet för de flesta som har kontorsjobb eller jobbar som suporter. Att starta dagen med att först ut med hunden sen fixa en kopp kaffe och slå sig ner och logga in på bt. Börjar först med att logga in på ena kontot där jag är moderatoer och ser över det som ska ses över. Om det kommit in något från spelarna i modsinkorgen. Efter jag gjort det ser jag över vilka som är inne i statestiken och kan jag så rejsar jag listan på alla jag vet jag vinner över. Loggar sen in med mitt andra konto och rejsar mot mig själv. Efter jag gjort det reser jag över till Ryssland och kollar fastigheterna och rånar mig själv hehe. Sätter över rubbet på banken efter jag har gjort slut på energin. Därefter reser jag hem till Sverige igen och kör slut på uthålligheten på sponsorer. Kollar in startsidan och fixar till de matrial som ska publicerar till nyheterna. Så går hela dan till att spela bt och snacka med folk i chatten, spam, pm.

Skriven av: Nightdiscobaby

Har ni något att berätta för oss på nyheterna?
Hur ser just din dag ut på bt? Skriv och berätta. sänd ditt färdiga manus till natahlie.berglund@gmail.com
Glöm inte att det krävs ditt btnick från bt för publiceringen ska godkännas.

========================================================================

En liten tanke !

Jag känner ju inge folk?
Du känner människor från du gick i skolan, föreningar, facebook, jobb, släktingar, vänners vänner, kolla kontakterna i din telefon.
Man behöver inte känna folk, lär känna folk..... Hela tiden stöter du på nya ansikten. Ha visitkort med dig och dela ut till de du pratar med!

För er som älskar biltjuv så är dettta ett bra tips på hur man använder sig av reflänken hit. Här nedan är min reflänk. Ni har själva en på era profil.
Sprid länken, få 10 000 000 kr i spelet: http://www.biltjuv.se/?ref=103045 (Om IP adressen är unik!).
==========================================================================

Hur hjälper vi våra nybörjare i spelet?

Alla är har vi varit nybörjare i spelet. Alla har vi suttit där med att klura hur gör man, och nästan blivit galen för att det inte funkar. Men har du tänkt på att det är vi äldre och vi som spelat längst och som många av oss är maxad som sitter på kunskapen och erfarenheten till att hjälpa de nyinkommna som kommer in i spelet. När jag fick nys om att börja blogga om bt slog det mig en tanke att göra rätt för mig. Jag gav bort allt jag ägde till nån ny som kom in. Ibland var det till en spelare som reggade sig på min referenslänk som fick lite kosing. Men var finns hjälpen? Hjälpen finns till vänster i menyn rättså långt ner. Nyligen så uppdaterade jockesoft så att den blev mer lättläst. Hjälp kan man även be om de moderatorer som finns med i spelet och andra spelare i spelet. Kan även hojta till i chatten men också i spam som numera är gratis. Förr kosta det en liter olja för varje spam. Så vill man göra en gott inflytande och få spelet att växa är det här en tanke som berör nybörjarnas hjärta.

Skriven av: NightDiscobaby
=======================================================================

Interjuver !

Interjuverna bara strömmar in till redaktionen och man blir så peppad av att läsa de frågor och svar som våra reportrar utför. Vill du bli interjuvad? kontakta oss på bt nyheterna. 
På bt heter de: SwElite, Disconnect & NightDiscoBaby.
==========================================================================

Nyhet !

Veckans profil.

Mithrandir: Kom som en klar blixt in på biltjuv den 25 mars 2013. Han har hitills levlat sig fram till hela  
1 406 (Fas 1). Hur gör man sånt underverk på bara kort tid är nått man ska se framåt. Att sätta upp delmål för sig själv och våga ta hjälp när man behöver hjälp. Mithrandir söker ofta hjälp i chatten och får råd hur man gör. Och det krävs en del tålamod.
========================================================================

Gårdagens bästa:


                     Gårdagens bästa biltjuv går till dessa: och vi säger som vanligt grattis till er.

Gårdagens bästa rånare: Grattis till er.
                                          Gårdgens bästa raggade sponsorer: Grattis till er.

Vill du komma med på startsidan och bli gårdagens bästa. Finns bara en sak att göra...Logga in på biltjuv och börja spela. För alla nya inkommna säger jag bara som Gunde svan: Inget är omöjligt.
=========================================================================
Nytt gäng tema på Svenska onlinespel Biltjuv & Losvegos
========================================================================
Vi tackar får er läsning och på återseende.//Redaktionen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar