fredag 17 maj 2013

Bt nyheterna 17 Maj 2013

God morgon bt lirare och alla andra underbara folk där ute. Solen lyser och det är Norges nationaldag. Vi sjunger Norges nationalspng :P...nähä inte det...Men ok då bt nyheterna var det. Så var så goda:
*************************************************************************************
* Facebook gruppens Biltjuv.se
*Gårdagens bästa
* Tja biltjuv
***********************************************************************************

Facebook gruppens Biltjuv.se

Vi börjar med en liten ny uppdattering från vår facebook grupp.Har lite förändringar skett. Det är i deras beskriving om gruppen där de hänvisar att ta kontakt med moderatorer på deras nya mailadresser. https://www.facebook.com/groups/191286890881719/members/
Det är den vi har här på bt nyheterna. En liten uppmärksamhet. skriv gärna ner adressen så att ni har den ifall ni snabbt behöver ha kontakt med en moderator. Inte alla gånger som modertorer finns på bt och ännu mindre i facebookgruppen. Och många av våra bt lirare har inte tillgång till att skriva till modsen i meddelande på facebook till de som är mods på bt.
*********************************************************************************

Gårdagens bästa




*******************************************************************************

Tja biltjuv.

Tja biltjuv. Biltjuv heter jag. Jag vänder upp och ner på dygnet. Svårt att slita sig från dig. Försöker men det är bara för svårt. Jag har kostat på tusen tals kronor för att kunna köpa det jag vill. När världen låser sig och man bryter mot era regler blir man så ledsen, rent ut förbannad..Varför är det så??..Varför just jag biltjuv, älskar ju spelet, älskar de som är där, vänner, släkt och allt annat..Varför just jag..Du bor i de flesta hem, skolor, arbetsplatser, föreningar..Alla pratar om dig biltjuv även jag...Du är som ett skådespeleri där dramatiken växer och man vill stanna kvar...Många barn kommer till dig..Många utan föräldrars tillstånd..Genom en resa lärt man lärt sig genom åren är att du biltjuv är tryggheten, gemenskapen, kärleken, vänskapen är något som är viktigt. Det har du biltjuv..Många barn och ungdomar får stöd av många vuxna..Önskar att man var ens förälder..Om nått händer bland vänner rivs svår smärta upp och man bara gråter..Varför det biltjuv? För spelet är inte bara råna, stjäla bilar, jaga sponsorer, chatta och skratta. Det är förtroende för att folk bryr sig om andra. Och alla är lika mycket värda. Ha inte dåligt samvete för man klantat sig..Du är lika mycket värd oavsätt vad som händer. Och vänner finns, som ser mig som bryr sig som älskar mig för den man är. Inte för de fel jag gjort. Spelet är spel och biltjuv heter jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar