fredag 10 maj 2013

Bt nyheterna 10 maj 2013

God morgon. Många är lediga idag och många är inte lediga idag. Själv är man levande dygnet runt, nej jag menade ledig dygnet runt. Förgräsligt med arbetslöshet..Men men det som man inte är ledig från är bt nyheterna så var så goda härär dom vi har idag att bjuda på.
*******************************************************************************
* In blick i blogg
* Intervju med veckans profil
* Ny skribent & reporter
* Utmaningen
* Gårdagens bästa
**********************************************************************************

In blick i blogg.

Det finns en del spealre som skriver bloggar. En del dikter, en del lägger upp sina rån. Idag tänkte jag lägga upp en dikt jag skrev igår. Skrev visseligen tre på 10 minuter men här är en av dem:
Mitt jobb skrivet 2013-05-10 00:02:21 i Personlig info av NightDiscoBaby
Många känner mig, många känner mig inte.
Många ser ner på mig önskar jag var borta från detta spel.
Många vill vara min vän och jag deras vän.
Men det finns en sak...
En sak som jag inte trodde på att det var sant...
Något som kom så oväntat som en chock...
Det är mitt jobb här som moderator.

Många såg ner på mig.
Några sa men hallå va fan kan vem som helst bli moderator nu helt plötsligt.
Någon la till mig som ovän bara för att jag blev moderator.
Några vägrar lyssna på de varningar och tillsäges de får...
Några bara skiter i mig...

Men hallå jag är ju samma gamla tjej som innan och lika mycket spelare som ni är..
Men jag har ett jobb och det är för att se så alla sköter sig och mycket mer.
Jag älskar mitt jobb och försöker göra mitt bästa så alla ska få en chans att spela ett rent och seriöst spel.

Jag begär inte att man ska älska mig.
Men visa lite ärlighet och tacksamhet för att man gör sitt jobb..
För jag är ju också en spelare i grund och botten..
Jag gjort som ni spelat spelet..Men fått en gåva..
Att få bli och vara moderator.
********************************************************************************

Intevju med veckans profil:

NightDiscoBaby: Tja kompis. Du är ju veckans profil hur känns det?
Hocka: Hej. Det är kul att bli vald till veckans profil.
NightDiscoBaby:  Vad bra att du tycker det är kul. Har du en aning om varför just du blev vald denna vecka?
Hocka : Nä jag har inte riktigt koll på varför just jag blev vald.
NightDiscoBaby: Ska då berätta varför. Du levlar bra, du är aktiv, du kom med i gäng rätt snappt. Du är trevlig att prata med och ja du är duktig. Du är dessutom ny i spelet och ja hur tycker du det är här på biltjuv?
Hocka: Det är bra gemenskap kan jag tycka, alla som jag har stött på är hjälpsamma om man har några frågor. Så har jag ju några som jag känner som fick mig att börja här. Det är bra att ha något att fördriva tiden med samt umgås lite med andra.
NightDiscoBaby: Där ser man. Ja det var så det börja en gång i tiden. Fick höra det igen igår att det "börjar med mig och slutar med mig". Ligger en del sanning i de orden. Du är ju snart inne i fas2. Innebär ju att du även kan börja resa till USA. Vad tycker du det kommer att bli?
Hocka: Jag har inte tänkt så mycket på det. Jag har bara sett levlar och alla pengar man ska dra in för lokaler. Får väl titta lite på det med USA. Har ju bara varit i Sverige än så länge. Kan vara så att jag fortsätter med det får fundera lite på det.
NightDiscoBaby: Ja det där med pengar är något oerhört svårt att håva in här. Hade inte ens tänkt på det den dagen jag maxade Sverige och skulle ut med sista lokalen. Satte mig själv i skuld. Så jag jobbar för fullt för att få till det med sista lokalen som ligger på 10 bille. Du är ju med i gäng också. Hur tycker du gängledaren och medlemmarna är?   
Hocka: Jag har inte haft möjlighet att prata så mycket med gängmedlemarna eftersom dom inte varit online när jag varit det men gängledaren har jag varit i mycket kontakt med och det har varit väldigt trevligt :)
NightDiscoBaby:  Det låter bra. Ja det är något som är viktigast igentligen när det gäller gäng att gängledaren ska vara trevlig. Det höjer ryktet om att gängen är bra och folk ty sig till de gäng där gängledaren är trevlig. En sista fråga nu. Vad skulle du vilja säga till de som kommer nya in här idag?
Hocka: Det viktigaste är väl som alltid att göra det man själv tycker är kul. Var inte rädd för att fråga heller finns alltid någon som kan svara.
NightDiscoBaby:  Det var ett bra svar. Då får jag tacka för den lilla pratstunden och önska dig god fortsättning och lycka till i spelet:)
Hocka: Tack ska du ha. Lycka till själv :)
*********************************************************************************
Vill du bli vald till veckans profil eller gäng?? eller har du någon kompis som följer de krav som gäller. Kontakta oss som jobbar för bt nyheterna om tips och motivering om varför just du eller er kompis ska bli vald. Gäller också för gäng.
********************************************************************************
Ny skribent & Reoprter:
Heter Mithrandir och har hand om lite intervjuer och kommer även att skriva lite artiklar till nyheterna. Vem vet han kanske även tar upp lite om sitt levlande och hur han tycker det är på bt i vår artikeldel. Som inom nån framtid kommer att byta namn till "Berättelser"
***********************************************************************************

Utmaningen:

Det är våra nya spelare:
FalleX reggade sig 10 maj 2013 ochredan i level 47.
Kevalalalajnen reggade 10 maj 2013
**********************************************************************************

Gårdagens bästa: 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar